Powerwriting.dk

Når I udsætter og forstyrrer hinanden i (skrive)arbejdet

Vil du gerne skrive gode tekster hurtigere på jobbet? Her er nogle facts og artikler om konsekvenserne, når I udsætter skrivearbejdet eller forstyrrer hinanden på kontoret – og hvad I kan vinde ved at ændre skrivevaner.

 

Vidste du at

  • 90 procent af skrivere på jobbet (universiteterne) anslås at udsætte deres skrivearbejde?
  • forstyrrelser, mens du skriver, får din IQ til at tabe 10 point?
  • ved 41 procent af afbrydelserne kommer du ikke tilbage til skriveopgaven?

 

Og at ændrede skrivevaner kan få dig og jer til at

  • levere 3 gange så mange færdige, gode tekster?
  • få 5 gange så mange ideer?
  • blive bedre til én af de fem mest efterspurgte kompetencer i virksomhederne?

 

Her er lidt skrivehjælp

Læs evt. blogindlægget: ‘Drop dine overspringshandlinger, når du skriver’

Læs om firmakurserne i Flowskrivning

Tjek det næste åbne kursus i Flowskrivning

 

Vil du i gang med at skrive bedre lige nu?

Så er nyhedsbrevet et rigtig godt bud på dit første skridt. Tilmeld dig og få 10 e-mail-lektioner om at skrive bedre på jobbet + et stort uddrag af to populære skrivebøger. Kurset starter nu!

Få gratis skrivetips til dig og din virksomhed

Gør som over 4000 andre skrivere på jobbet:
Følg nyhedsbrevet og få viden, værktøjer og skrivetips — så du lærer at skrive mere produktivt, enkelt og nærværende.
+ Gratis uddrag af to populære skrivebøger lige nu.
Ja tak,jeg vil gerne have boguddragene og masser af skrivehjælp.

 

Referencer:

Ifølge Studenterrådgivningens website udsætter op til 90 procent af de studerende, underviserne og forskerne ved de videregående uddannelser deres skriveopgaver.

I bogen ‘Planlæg – og få mere tid’ refererer forfatterne (Kirsten Andersen m.fl.) til undersøgelser af den engelske psykiater Glenn Wilson ved London Universitet. De viser, at afbrydelser, mens man arbejder, resulterer i et IQ-tab på 10 point i forhold til, hvis der var ro. Andre undersøgelser viser, at ved op til 41 procent af afbrydelserne opgiver vi at gennemføre den opgave, vi var begyndt på, skriver forfatterne.

I skriveklassikeren: ‘Tekster til tiden’ refererer psykologen Lotte Rinecker til professor Robert Boices undersøgelse med at lade en gruppe universitetsansatte skrive på tre forskellige måder efter eget valg. De, der følger hans system, producerer tre gange så mange færdige, gode tekster og får fem gange så mange ideer (i forhold til de, der skriver mindst muligt og tænker alt igennem, før de skriver).


PS: Kunne du lide artiklen? Så vil det glæde mig meget, hvis du giver vennerne et tip:

About